קבלו הצעת מחיר

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

או

אנו מודים לך על פנייתך. בקרוב נציג מטעמנו ישוב אליך עם הפרטים

כש"סבון" נאלצה לפנות מוצרים מ-36 סניפים

ניהול מלאי ואחסון הן משימות מאתגרות לעסק, בוודאי בעתות משבר. זה מחייב תיאומים רבים, לקיחת סיכונים, השקעות כספיות ניכרות והרבה כוח אדם. בקיצור כאב ראש לא קטן. לא אחת נראה שכל ניסיון פנימי לייעל את התהליכים הללו נועד לכישלון. מה לעשות, לא כולנו מומחי לוגיסטיקה.
סבון היא מותג מוכר ואהוב למוצרי סבון איכותיים. החברה מייצרת ומשווקת את מוצריה ב-36 סניפים בפריסה ארצית, 220 סניפים ברחבי העולם ואתר און ליין מצליח. סבון מוכרת יותר מ-18 מיליון מוצרים בשנה ויש לה מערך לוגיסטי שכולל 4 משאיות להובלות יבשתיות ו-8 מכולות ענק שיוצאות כל שבוע אל מעבר לים. תקופה ארוכה ריכזה סבון את מאמציה הלוגיסטיים באזור המרכז ולאחר מכן התרחבה למחסנים גדולים בקריית גת, שם מרכזת סבון את כל המלאי שלה. עם הצמיחה של המותג הפנימו בסבון שיקשה עליהם לוגיסטית לאחסן את כל המלאי הדרוש בעצמם לבד. "לשמחתנו גדלנו בקצב הרבה יותר גבוה ממה שהערכנו ותארנו לעצמנו", מעידה מור בסין, מנהלת המרכז הלוגיסטי של סבון. "יש לנו מרכז לוגיסטי בגודל של כ-5000 מ"ר שעובד בתפוקה מלאה, אך הוא פשוט לא עמד בקצב. אבל אי אפשר לעצור את החיים. ההזמנות המשיכו להיכנס ואף בקצב הולך וגדל, בנמל היו מכולות שצריך לפרוק ואת הסחורה היה צריך לשנע לחנויות ועוד לא דיברנו על הזמנות האון ליין. אני כמי שאמונה על הלוגיסטיקה הייתי חייבת למצוא פתרון. היינו חייבים עזרה". הפתרון הגיע בצורה סמלית מהשכנים בקרית גת. "הבנו שאנו זקוקים לפתרון מיקור חוץ לאחסון, שיאפשר לסבון גמישות רחבה יותר ויכולת להתחייב למלאי גדול העומד בדרישות השוק", מסבירה מור. ממש מעבר לרחוב ישבו השכנים של סבון בקריית גת, חברת פריץ, מחברות הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה הגדולות בארץ. "בדיוק מה שחיפשנו", מחייכת מור. "שירותי אחסון וניהול מלאי מקצועיים בהתאם לצרכים, לכמויות ולשטח שאנו זקוקים לו". החברות ניהלו בעבר שיתוף פעולה מצומצם ובסבון זכרו את השכנים וההתקשרות הייתה פשוטה ונוחה יותר. בפריץ יודעים שהאתגר בתחום הלוגיסטיקה הוא להיות שונה ולהעניק פתרון הוליסטי, מלא וגב ללקוח. יש הרבה חברות לוגיסטיקה, אבל כדי לתת את המענה האפקטיבי ביותר צריך לבנות פתרונות יצירתיים וזה היתרון היחסי שפריץ יודעים להציג. מחסנים אינם פתרון שעומד לבד בפני עצמו, מאחורי אלפי המטרים לאחסון וניהול מלאי צריך כוח אדם וצוות איכותי, עם מערכות מתקדמות, כזה שייתן לסבון וללקוחות נוספים שקט בתוך מהומת המלאי, כדי שיוכלו להמשיך ולעשות את מה שהם הכי טובים בו. פריץ מספקת כיום לסבון מערך תמיכה לוגיסטית שלם, הכולל שטחי אחסון בהתאם לצרכים, ליקוט סחורה נכנסת, קבלתה במרלו"ג פריץ בקרית גת וספירת מלאי עדכנית. "הערך המוסף שלנו זה שקיפות מלאה של המערכות. בכל רגע נתון הלקוח שלי יכול להיכנס למערכת שנקראת Servitz באמצעות הטלפון הנייד או המחשב ולצפות במלאי מרגע הקליטה, לבצע ניהול ובקרה של המלאי, להוריד הזמנות ולהפיק דוחות על פי דרישה ולקבל חיווי סטטוסים בזמן אמת", מסבירה שלומית אסרף מגידיש, מנהלת תיק הלקוח של סבון בפריץ. "אין זמן המתנה לקליטת סחורה. ברגע שהסחורה מגיעה היא מיד נקלטת במערכות השירות". בעלי עסקים יודעים כמה קשה להתמודד עם אירועים לא מתוכננים, בלת"מ קוראים לזה בצבא. האם על פי דרישות השוק הנוכחיות אפשר בכלל להתכונן לבלתי מתוכנן? "אנחנו מאמינים שכן ומוכיחים את זה הלכה למעשה", מוסיפה שלומית. במהלך מגפת הקורונה והסגרים נאלצו בסבון לפנות את 36 הסניפים שלהם מהמלאי שהיה על המדפים. מי בכלל חשב שיום אחד ייסגר כל המשק וחנויות ורשתות יאלצו לפנות את כל המוצרים והמלאי מהחנויות? "זה היה תרחיש בלהות אני חושבת של כל מנהל לוגיסטיקה", מסבירה מור מנהלת המרלו"ג של סבון, "לא משהו שאתה מתכונן אליו, מצפה לו, או שיש לך פתרון מתחת ליד. אבל פריץ ידעו לתת לנו מענה מקצועי בנסיבות הלא פשוטות האלה, גם ברמת ליקוט המוצרים והשינוע וגם ברמת האחסון". פריץ מעניקה לסבון גמישות ברמת האחסון, "זה אומר שאני לא צריכה לחשוש מהזמנות רכש, גם כשיש בהן כמות מינימום ואם יש לי קושי לאחסן אצלי את המוצרים אני יודעת שאני יכול תמיד לפנות לפריץ". חברות יכולות לנהל מערכים שלמים בצורה נהדרת, אבל ליפול בתחום אחד שמשפיע על כל החברה. הניסיון בשטח מלמד שיש עסקים רבים המחפשים פתרונות רוחב עבור העסק שלהם – חברה חיצונית שתנהל מספר רב של תחומים עבורם. בפריץ יודעים לספק את מיטב הפתרונות בתחום ניהול ותפעול שרשרת האספקה. אבל היתרון היחסי של פריץ הוא במתן פתרון נקודתי, בתחום ספציפי, שייתן לעסקים שקט ופחות כאב ראש בתקופה מאתגרת. "מעבר לשירותים השוטפים שאנחנו מעניקים ללקוחות ומעבר לאפשרות שאנחנו פותחים בפני הלקוח לעבור לניהול בהוצאות משתנות, אנחנו יודעים לתת ללקוחותינו גם באירועים מתפרצים, משברים ותקלות שקשה היה לצפות אותם. זה היתרון היחסי שלנו", מסכם חן גולדנר סמנכ"ל השיווק של פריץ". שלומית מנהלת התיק של סבון בפריץ יודעת לספר שהיא רואה את העובדים של סבון עובדים במחסנים של פריץ, לצד העובדים של פריץ. "זה לא דבר מקובל ונהוג בכל מרכז לוגיסטי", היא אומרת. "אך אנחנו מבינים שהקשר עם הלקוח חייב להתבסס על ערכים אנושיים כדי ששיתוף הפעולה העסקי יעבוד". מור מסבון מסכימה עם שלומית. "האמון הזה מתבסס על ההבנה שאנחנו עובדים יחד. פריץ מעניקה לנו את השירותים הדרושים לנו, אני יודעת שאני יכולה לסמוך עליהם והם נותנים בי אמון בידיעה שהם הראשונים שאני אפנה אליהם כשאני זקוקה לפתרונות. זהו שיתוף פעולה טוב לשני הצדדים. אנחנו עם פריץ מתוך בחירה".

כתבות נוספות באותו נושא

פפ גווארדיולה המאמן של עולם שרשרת האספקה

עם כמעט 30 תארים ב-12 שנות אימון ואחוזי הצלחה של למעלה מ-70%, קשה להתווכח שפפ גווארדיולה הוא המאמן הכי גדול בדורנו ובין הגדולים בכל הזמנים. ברור שלא מדובר רק בכישרון ומזל, אלא בשיטה יסודית שהוא מנחיל בכל מועדון שהוא מגיע אליו. איך זה קשור לשרשרת האספקה? אמ;לק? שיטה שמאפשרת להגיע לרמת אמינות מלאי לאזור ה-100%!

12 סיבות מדוע כדאי לכם לעבוד עם פריץ לוגיסטיקה ושילוח בע"מ

בסביבה העסקית הגלובלית המהירה של היום, שותף אמין ויעיל בשרשרת האספקה הוא חיוני להצלחת הפעילות שלך.

מעבר מהוצאות קבועות למשתנות בעת משבר

יבואן פארמה עימו שוחחתי השבוע אמר לי: "בעידן הקורונה, מי שמספיק חכם לעבור מעלויות קבועות למשתנות זוכה". האמת, הוא צודק. מגפת הקורנה יצרה חוסר ודאות בשוק הבינלאומי ובוודאי בשוק הישראלי. "קח לדוגמה את הענף שלי", הסביר בן שיחי, "עסקים שפעם התגלגלו והסתדרו לא רע, התחילו פתאום, עם פרוץ משבר הקורונה, להרגיש לחץ תזרימי. פתאום יש איחור בתשלומים, פתאום משלוחים נתקעים, אבל ההוצאות – מה לעשות, ממשיכות לדפוק".

מלחמת הסחר ואבטחת סייבר – מה חשוב לקחת בחשבון בשרשרת האספקה?

התערבות של הממשל הפדרלי בכלכלה האמריקאית ופגיעה בסחר החופשי הוא לא דבר שקורה כל יום. עם זאת, במאי 2021 בצעד חסר תקדים חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי המאפשר לממשל הפדראלי להתערב ולמנוע מחברות אמריקניות לקנות ציוד תקשורת מחברות זרות אשר הוגדר כ "מהווה סיכון לביטחון הלאומי".

טכנולוגיית Blockchain יוצרת מהפכה בשרשרת האספקה

אם נראה לכם מוזר כי בעידן הדיגיטלי שחרור והקניית בעלות של סחורה (עדיין) צריכה להתבצע כנגד שטר פיסי, אתם צודקים! החדשות הטובות? בקרוב יהיה פשוט להסיר מחסומים ביורוקרטיים גם בעולם שרשרת האספקה.

טכנולוגיה המאפשרת שקיפות בשרשרת האספקה

תהליך שרשרת אספקה מכיל בתוכו חוליות רבות הבעיה הכי גדולה היא שבכל אחת מהן יש את החוליה החלשה. כמובן שלכל חוליה יש את האתגרים שלה, אך נושא השקיפות והמעקב בזמן אמת הוא כנראה הבעיה המשותפת לכולם. תחשבו לרגע כמה מציק ובלתי נסבל אם חבר לעבודה או תוכנה היו שואלים אתכם כל שנייה "זה הגיע? זה הגיע?" כדי להתעדכן בזמן אמת, אבל אם יש בוטים שמדברים בינם לבין עצמם, אז למה לא בעצם שישאלו כל שנייה ויתעדכנו אוטומטית?

פריסת רשתות G5 והשפעתן על שרשרת האספקה

באפריל 2019 קוריאה השיקה את רשת ה-5G המלאה הראשונה בעולם והקדימה את חברת Verizon האמריקאית. ע"פ סגן הנשיא של תאגיד אריקסון, רשת 5G תהיה עד 2024 בפריסה של 40% על פני כדור הארץ ותשרת 1.5 מיליארד אנשים. הדור הבא של רשתות התקשורת הסלולאריות תהיה מהירה פי 20 מהנוכחית ועם טכנולוגיות כיווץ המידע נגיע למהירויות העברת מידע שלא חלמנו עליהן.

המרלו"ג האוטומטי של רמי לוי: האם מדובר במודל שותפות שישנה את תחום הקמעונאות?

בקרב כל מי שמבין עניין, ההודעה כי רמי לוי מקים מרכז לוגיסטי אוטומטי בלב תל-אביב (מגדל שלום) בשיתוף חברת הסטרטאפ פאבריק לא הפתיעה אף אחד. מהרגע שפתח את חנות הענק הראשונה שלו בתלפיות בשנת 1992, דרך ההנפקה בבורסה של שיווק השקמה בשנת 2007 ועד הנקודה הנוכחית, הגדילה של העסק שלו היא אקספוננציאלית. מאז ומתמיד, האסטרטגיה העסקית של רמי לוי נשענה על העיקרון של מחיר זול לצרכן ע"י הורדת פערי התיווך וכעת הוא לא רק מבטיח מחירים זולים, אלא גם שירות מהיר (התחייבות לשעתיים) עד דלת הצרכן. כאן נכנסת לתמונה חברת פאבריק (לשעבר CommonSense Robotics) שמטרתה להקים ולתפעל מרכזים לוגיסטיים במרכזי ערים בתמחור שיקבע לפי כמות הפריטים וההזמנות.

הגנת סייבר על שרשרת האספקה

בראיון שנערך עם סטיוארט מאדניק, מומחה לאבטחת מידע מ MIT, מאדניק ציין שרוב החברות מתייחסות להגנת סייבר בשרשרת האספקה כדבר שאמור אך ורק למנוע חדירת גורמים עוינים למערכות שלהם, הבעיה בתפיסה זו היא שהיא לא לוקחת בחשבון את הנזקים שעלולים לקרות דרך גורמים בעלי הרשאת כניסה למערכת- בין אם במזיד ובין אם לא.

הגלובליזציה מציפה אתגרים וסיכונים לשרשרת האספקה

לפעמים נדמה שגלובליזציה הפכה בקרב חברות למילה נרדפת לבוננזה. מבחר הספקים והיכולת לעשות בנצ'מרק היא אינסופית, אפשר לקנות בזול ולמכור (כמעט) לכל מקום בעולם. בוננזה! אבל…הגלובליזציה הציבה אינספור אתגרים וסיכונים חדשים לחברות.

אתגרי הלוגיסטיקה בעולם האיקומרס

בעלי חנויות איקומרס ויבואנים מכירים היטב את האתגרים של קרנבל מכירות סוף השנה, במיוחד בכל הקשור ללוגיסטיקה, שילוח, ניהול מלאי ובירוקרטיה. זה מתחיל עוד בשלב הראשון של ייבוא המוצרים, ממשיך בקשיי השילוח והאיחורים הפוגעים בחוויית השירות. מסתבר שהפתרון הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים, הנה הוא כאן לפניכם.

אילון מאסק מחבר אותך לסמארטפון!

אילון מאסק, מי שכבר זכה לכינוי 'דונלד טראמפ' של הטכנולוגיה לא עוצר בפיתוח וייצור של מכוניות חשמליות ואנרגיה נקיה. ב-16 ליולי 2019 חברת נוירלינק (Neuralink) שנוסדה ב-2017 ומאז מאסק השקיע בה 100 מיליון דולר, הודיעה על הרעיון הכי הזוי, מפחיד ומרתק שאפשר לחשוב עליו, לחבר למוח צ'יפ עם אלפי אלקטרודות באמצעות ניתוח פולשני שיבוצע ע"י רובוט. החברה כבר ביצעה 20 ניסויים על בעלי חיים ו-87% מהניסויים הוגדרו כמוצלחים.

D3 שילוח מודלים וחלקי חילוף כשיש מדפסת

ריי שומע קול מסתורי בשדה שאומר "אם תבנה אותו, הוא יבוא". הוא לא מבין מה הקול רוצה ממנו והסביבה מתחילה לפקפק בשפיותו עד שהוא מבין כי ייעודו בחיים הוא לבנות מגרש בייסבול. כיצד הסצנה המפורסמת משדה החלומות קשורה למדפסות תלת-מימד ולעולם השילוח? נזקק את מהפכת תלת המימד למשפט אחד – 'מה שתוכל לתכנן, תוכל להדפיס'.

7 עובדות שצריכות להדליק לכם נורה אדומה על אבטחת מידע בשרשרת האספקה

חברת אבטחת המידע הגדולה Symantec מדווחת על עלייה בניסיונות חדירה בשרשרת האספקה על מנת להגיע לחברות היעד של התוקפים. בין שנת 2016 לשנת 2017 הייתה עלייה של 150% בניסיונות תקיפה שכיוונו לשרשרת האספקה. תקיפות אלו מתבצעות לרוב דרך בקשות תמימות ל"עדכון תוכנה".

מולטי-שאטל אוטומטי: הרבה יותר מטכנולוגיית אחסון

אפלטון טען כי "הצורך הוא אבי ההמצאה" ולמרות שהציטוט המפורסם הוא מלפני למעלה מ-2,300 שנים, נדמה כי היום הוא רלוונטי מתמיד.עולם שרשרת האספקה מתמודד בשנים האחרונות עם שינויים מרחיקי לכת; גידול בלתי פוסק בסחר בינלאומי וסחר מקוון תוך דרישה לקיצור זמני אספקה, הפחתת עלויות אחסון ושילוח ושיפור איכות השירות. אם אתגרים אלה הולידו את הצורך במציאת פתרונות יעילים, מהירים ומדידים – צורך זה הוא אבי ההמצאה של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים.

7 פיצ'רים לניהול זמן אפקטיבי בהזמנות ומשלוחים

כל מי שעוסק בעולם שרשרת האספקה מכיר את הרוטינה היומית הבאה – עשרות מיילים עם מסמכים על הזמנות רכש, שחרור ממכס וניהול מלאים מצטברים בתיבת הדואר הנכנס. חלקם לטיפול עתידי, חלקם רק לתיוק והשאר בכלל לא רלוונטיים אליך. בקיצור? שעתיים-שלוש ביום הלכו לאיבוד. אז כיצד פלטפורמת Fritz Control תבנה לך סדר יום ותראה רק את הסגמנטים שדורשים התערבות?

פנוי לקחת מכולה באלנבי?

אפליקציות וממשקים טכנולוגים שמעודדים כלכלה שיתופית שינו מקצה לקצה את המודל העסקי של לא מעט עסקים. אפליקציות כמו Uber ו-Gett תרמו לכך שנפסיק לשמוע במכשיר הקשר את תחנת המוניות שלאט לאט נעלמות מהמפה, airbnb גרמה למלונות לשקשק ולפעול נגדה ואפליקציית הזמנת אוכל כמו Wolt קיצרה משמעותית את זמני ההמתנה. הרעיון פשוט ומוכר, נותן השירות נרשם בממשק ומקבל הזמנות לפי הזמינות שלו דרך חברה שמספקת לעסקים שונים third party logistics. כלומר, אתה תטפל בליבת העסק ואנחנו נדאג להזמנות, לכוח האדם, לסליקת התשלום ושירות הלקוחות.

עולם אנלוגי = עולם הולך ונעלם

אחד האתגרים הכי גדולים בהליך הדיגיטציה הוא לעשות אינטגרציה לדרכי העבודה של העולם הישן. מסמכים מודפסים ולא מקוונים, הזמנות טלפוניות ובירוקרטיה מסורבלת שהשתרשת בתרבות הארגונית. הקושי הזה מונע מחברות רבות להתחיל הליך, אפילו חלקי, של דיגיטציה בשרשרת האספקה – אך דחיית הטעמת פלטפורמות דיגיטליות היא לא להישאר במקום, אלא לקחת כמה צעדים אחורה.

"בינה מלאכותית" במחסנים הלוגיסטיים

תעשיית הלוגיסטיקה מחפשת כל העת דרכים לשפר את פעילותה ולייעל תהליכים. טכנולוגיה אחת שהתגלתה כמשנה משחק בהקשר זה היא בינה מלאכותית (AI). היכולת של AI לנתח כמויות עצומות של נתונים, ללמוד מדפוסים ולקבל החלטות חכמות פתחה אפשרויות חדשות למהפכה בתעשיית הלוגיסטיקה, מה שהוביל ליעילות ודיוק גדולים יותר.