קבלו הצעת מחיר

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

או

אנו מודים לך על פנייתך. בקרוב נציג מטעמנו ישוב אליך עם הפרטים

אתגרי הלוגיסטיקה בעולם האיקומרס

בעלי חנויות איקומרס ויבואנים מכירים היטב את האתגרים של קרנבל מכירות סוף השנה, במיוחד בכל הקשור ללוגיסטיקה, שילוח, ניהול מלאי ובירוקרטיה. זה מתחיל עוד בשלב הראשון של ייבוא המוצרים, ממשיך בקשיי השילוח והאיחורים הפוגעים בחוויית השירות. מסתבר שהפתרון הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים, הנה הוא כאן לפניכם.
מכירת מוצרים אונליין היא פתרון מצוין המאפשר לעסקים להגדיל את הרווחיות, במיוחד עכשיו בקרנבל המכירות של חודשי נובמבר–דצמבר שזולג גם לחודש ינואר.  אז נכון, כל מה שצריך זה לייבא מוצרים, לפתוח אתר אינטרנט, לקדם אותם באפיקי פרסום שונים ולהרוויח כסף מבלי לשאת בעלויות קבועות הנגזרות מאחזקת חנות פיזית. אלא מה, האתגר המרכזי הוא כלל לא בשיווק המוצרים ותחזוקת האתר כפי שרבים סבורים, אלא דווקא טמון בכל הקשור בניהול הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה. פשוט תחושה כזאת שהשירותים הלוגיסטיים לוקים בחסר, לא מתפקדים כראוי ולא חשוב כמה שינויים, אנשי מקצוע מוכשרים, טכנולוגיות ונהלים ניצוק לתוכו.

עד כמה בעיות לוגיסטיות יכולות לפגוע ברווחים?
מסתבר שלא מעט. לדברי עמוס גבאי, מנכ״ל קבוצת Fritz המובילה את שרשרת האספקה בתחומי השילוח הבינלאומי והלוגיסטיקה כבר למעלה משלושה עשורים: ״האתגרים והקשיים בניהול לוגיסטי בקרב בעלי חנויות איקומרס, פוגעים בסופו של דבר ברווחים ובמתן השירות ללקוחות הקצה, ולכן יש צורך לשים עליהם דגש עוד בתחילת הדרך ולבנות מערך לוגיסטי יציב שישמש כעוגן איתן״. אפשר להבין את דבריו של גבאי, הרי בסופו של דבר לקוח שאינו מקבל את החבילה בזמן, הוא לקוח שלא יחזור להשתמש בשירותי החברה המשלחת שלא הצליחה לתת לו מענה הולם, ואולי גם ידאג לכתוב ביקורת שלילית ברשת, דבר שיפגע בתדמית של כל עסק.

הלקוחות החוזרים מהווים כיום 50% מההכנסות של העסק
אין ספק שההפסד המרכזי של הכשלים במערך הלוגיסטי פוגעים בתדמית, אך גם ברווחים של החנות. כיום כ– 50% מההכנסות של חנויות אונליין מגיעות דווקא מהלקוחות החוזרים, ובדגש על לקוחות מרוצים. באופן טבעי קל יותר למכור שוב ללקוח שקיבל שירות טוב מאשר למכור ללקוח חדש, הרי לקוח שקיבל את ההזמנה שלו באיכות ובזמן יאות להצעה לרכוש מוצר נוסף בסבירות גבוהה יותר.

  בנוסף, כחלק מניהול לקוח אנו צוברים מידע כמו מייל וטלפון, כך שנוכל לשמור איתו על קשר ולעניין אותו במבצעים ובמוצרים נוספים. לעומתו, לקוח לא מרוצה לא יחזור, ואף יזכה את החנות בפרסום שלילי וכתוצאה מכך רווחיותה העתידית של החנות תיפגע. גורם נוסף להפסדים הוא התעסקות עם בעיות הדורשות כוח אדם יקר. לדוגמה, מענה ללקוחות שלא קיבלו את ההזמנה, התמודדות עם תקלות של שליחת מוצר שאינו תואם להזמנת הלקוח, תשלום יקר יותר לשירותי השינוע והשילוח וכו. דווקא בחודשים החזקים ביותר של המכירות, זמן וכוח אדם הם משאבים יקרים שנדרש לנצלם בתבונה על מנת למקסם רווחים.

כיצד ניתן לייצר מערך לוגיסטי רווחי וכזה שעובד?
לדברי עמוס גבאי מנכ״ל קבוצת Fritz: ״כדי לייצר מערך לוגיסטי רווחי, יש לדאוג לכל שלבי השרשרת הלוגיסטית, כלומר עוד משלב רכישת הסחורה ממדינה אחרת, דרך השילוח, הטיפול ברגולציה הכרוכה במעבר הסחורה, האחסון  וכלה בהגעתה למחסני החברה. כיום חברות ענק אינן עוסקות כלל במערך הלוגיסטי, הן  מעדיפות להשתמש בשירותי מיקור חוץ, דבר המאפשר להן ליהנות משירות מלא של כל החוליות בשרשרת האספקה והרכש".

ב– Fritz נכנסים לנעליו של היבואן כדי להבין עד כמה שירות שרשרת האספקה במיקור חוץ יעיל ורווחי, נספר כי קבוצת Fritz המובילה את שרשרת האספקה כבר למעלה משלושה עשורים, מעניקה ללקוחותיה פתרון של 360 מעלות, הכולל את הרכש ומימון המוצרים, השילוח הבינלאומי, טיפול בתשלומי המכס, תובלה יבשתית מהנמל למחסני החברה, אחסון והפצה לאתרי הלקוח. כל אלה חוסכים ליבואן הוצאות קבועות סביב שרשרת האספקה של מוצריו, הוא מזמין ומקבל את הסחורה ללא מעורבות שלו עד למחסני החברה שלו בזמן ובאיכות הנדרשת.

״במקרים חריגים, ספק שלא שלח סחורה ליבואן, אנחנו בפריץ נדע לזהות ספק חליפי במהירות שיא וכך השירות ללקוחות לא נפגע. אנחנו ממש נכנסים לנעליו של היבואן או של בעל חנות האיקומרס, רוכשים בעבורו את המוצרים מספקים שונים ברחבי העולם ודואגים לכל שרשרת האספקה מא׳ ועד ת׳״, מסכם גבאי.

הגיע הזמן להתייעל ולהרוויח יותר!

כתבות נוספות באותו נושא

פפ גווארדיולה המאמן של עולם שרשרת האספקה

עם כמעט 30 תארים ב-12 שנות אימון ואחוזי הצלחה של למעלה מ-70%, קשה להתווכח שפפ גווארדיולה הוא המאמן הכי גדול בדורנו ובין הגדולים בכל הזמנים. ברור שלא מדובר רק בכישרון ומזל, אלא בשיטה יסודית שהוא מנחיל בכל מועדון שהוא מגיע אליו. איך זה קשור לשרשרת האספקה? אמ;לק? שיטה שמאפשרת להגיע לרמת אמינות מלאי לאזור ה-100%!

12 סיבות מדוע כדאי לכם לעבוד עם פריץ לוגיסטיקה ושילוח בע"מ

בסביבה העסקית הגלובלית המהירה של היום, שותף אמין ויעיל בשרשרת האספקה הוא חיוני להצלחת הפעילות שלך.

מעבר מהוצאות קבועות למשתנות בעת משבר

יבואן פארמה עימו שוחחתי השבוע אמר לי: "בעידן הקורונה, מי שמספיק חכם לעבור מעלויות קבועות למשתנות זוכה". האמת, הוא צודק. מגפת הקורנה יצרה חוסר ודאות בשוק הבינלאומי ובוודאי בשוק הישראלי. "קח לדוגמה את הענף שלי", הסביר בן שיחי, "עסקים שפעם התגלגלו והסתדרו לא רע, התחילו פתאום, עם פרוץ משבר הקורונה, להרגיש לחץ תזרימי. פתאום יש איחור בתשלומים, פתאום משלוחים נתקעים, אבל ההוצאות – מה לעשות, ממשיכות לדפוק".

מלחמת הסחר ואבטחת סייבר – מה חשוב לקחת בחשבון בשרשרת האספקה?

התערבות של הממשל הפדרלי בכלכלה האמריקאית ופגיעה בסחר החופשי הוא לא דבר שקורה כל יום. עם זאת, במאי 2021 בצעד חסר תקדים חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי המאפשר לממשל הפדראלי להתערב ולמנוע מחברות אמריקניות לקנות ציוד תקשורת מחברות זרות אשר הוגדר כ "מהווה סיכון לביטחון הלאומי".

טכנולוגיית Blockchain יוצרת מהפכה בשרשרת האספקה

אם נראה לכם מוזר כי בעידן הדיגיטלי שחרור והקניית בעלות של סחורה (עדיין) צריכה להתבצע כנגד שטר פיסי, אתם צודקים! החדשות הטובות? בקרוב יהיה פשוט להסיר מחסומים ביורוקרטיים גם בעולם שרשרת האספקה.

טכנולוגיה המאפשרת שקיפות בשרשרת האספקה

תהליך שרשרת אספקה מכיל בתוכו חוליות רבות הבעיה הכי גדולה היא שבכל אחת מהן יש את החוליה החלשה. כמובן שלכל חוליה יש את האתגרים שלה, אך נושא השקיפות והמעקב בזמן אמת הוא כנראה הבעיה המשותפת לכולם. תחשבו לרגע כמה מציק ובלתי נסבל אם חבר לעבודה או תוכנה היו שואלים אתכם כל שנייה "זה הגיע? זה הגיע?" כדי להתעדכן בזמן אמת, אבל אם יש בוטים שמדברים בינם לבין עצמם, אז למה לא בעצם שישאלו כל שנייה ויתעדכנו אוטומטית?

פריסת רשתות G5 והשפעתן על שרשרת האספקה

באפריל 2019 קוריאה השיקה את רשת ה-5G המלאה הראשונה בעולם והקדימה את חברת Verizon האמריקאית. ע"פ סגן הנשיא של תאגיד אריקסון, רשת 5G תהיה עד 2024 בפריסה של 40% על פני כדור הארץ ותשרת 1.5 מיליארד אנשים. הדור הבא של רשתות התקשורת הסלולאריות תהיה מהירה פי 20 מהנוכחית ועם טכנולוגיות כיווץ המידע נגיע למהירויות העברת מידע שלא חלמנו עליהן.

המרלו"ג האוטומטי של רמי לוי: האם מדובר במודל שותפות שישנה את תחום הקמעונאות?

בקרב כל מי שמבין עניין, ההודעה כי רמי לוי מקים מרכז לוגיסטי אוטומטי בלב תל-אביב (מגדל שלום) בשיתוף חברת הסטרטאפ פאבריק לא הפתיעה אף אחד. מהרגע שפתח את חנות הענק הראשונה שלו בתלפיות בשנת 1992, דרך ההנפקה בבורסה של שיווק השקמה בשנת 2007 ועד הנקודה הנוכחית, הגדילה של העסק שלו היא אקספוננציאלית. מאז ומתמיד, האסטרטגיה העסקית של רמי לוי נשענה על העיקרון של מחיר זול לצרכן ע"י הורדת פערי התיווך וכעת הוא לא רק מבטיח מחירים זולים, אלא גם שירות מהיר (התחייבות לשעתיים) עד דלת הצרכן. כאן נכנסת לתמונה חברת פאבריק (לשעבר CommonSense Robotics) שמטרתה להקים ולתפעל מרכזים לוגיסטיים במרכזי ערים בתמחור שיקבע לפי כמות הפריטים וההזמנות.

הגנת סייבר על שרשרת האספקה

בראיון שנערך עם סטיוארט מאדניק, מומחה לאבטחת מידע מ MIT, מאדניק ציין שרוב החברות מתייחסות להגנת סייבר בשרשרת האספקה כדבר שאמור אך ורק למנוע חדירת גורמים עוינים למערכות שלהם, הבעיה בתפיסה זו היא שהיא לא לוקחת בחשבון את הנזקים שעלולים לקרות דרך גורמים בעלי הרשאת כניסה למערכת- בין אם במזיד ובין אם לא.

הגלובליזציה מציפה אתגרים וסיכונים לשרשרת האספקה

לפעמים נדמה שגלובליזציה הפכה בקרב חברות למילה נרדפת לבוננזה. מבחר הספקים והיכולת לעשות בנצ'מרק היא אינסופית, אפשר לקנות בזול ולמכור (כמעט) לכל מקום בעולם. בוננזה! אבל…הגלובליזציה הציבה אינספור אתגרים וסיכונים חדשים לחברות.

כש"סבון" נאלצה לפנות מוצרים מ-36 סניפים

ניהול מלאי ואחסון הן משימות מאתגרות לעסק, בוודאי בעתות משבר. זה מחייב תיאומים רבים, לקיחת סיכונים, השקעות כספיות ניכרות והרבה כוח אדם. בקיצור כאב ראש לא קטן. לא אחת נראה שכל ניסיון פנימי לייעל את התהליכים הללו נועד לכישלון. מה לעשות, לא כולנו מומחי לוגיסטיקה.

אילון מאסק מחבר אותך לסמארטפון!

אילון מאסק, מי שכבר זכה לכינוי 'דונלד טראמפ' של הטכנולוגיה לא עוצר בפיתוח וייצור של מכוניות חשמליות ואנרגיה נקיה. ב-16 ליולי 2019 חברת נוירלינק (Neuralink) שנוסדה ב-2017 ומאז מאסק השקיע בה 100 מיליון דולר, הודיעה על הרעיון הכי הזוי, מפחיד ומרתק שאפשר לחשוב עליו, לחבר למוח צ'יפ עם אלפי אלקטרודות באמצעות ניתוח פולשני שיבוצע ע"י רובוט. החברה כבר ביצעה 20 ניסויים על בעלי חיים ו-87% מהניסויים הוגדרו כמוצלחים.

D3 שילוח מודלים וחלקי חילוף כשיש מדפסת

ריי שומע קול מסתורי בשדה שאומר "אם תבנה אותו, הוא יבוא". הוא לא מבין מה הקול רוצה ממנו והסביבה מתחילה לפקפק בשפיותו עד שהוא מבין כי ייעודו בחיים הוא לבנות מגרש בייסבול. כיצד הסצנה המפורסמת משדה החלומות קשורה למדפסות תלת-מימד ולעולם השילוח? נזקק את מהפכת תלת המימד למשפט אחד – 'מה שתוכל לתכנן, תוכל להדפיס'.

7 עובדות שצריכות להדליק לכם נורה אדומה על אבטחת מידע בשרשרת האספקה

חברת אבטחת המידע הגדולה Symantec מדווחת על עלייה בניסיונות חדירה בשרשרת האספקה על מנת להגיע לחברות היעד של התוקפים. בין שנת 2016 לשנת 2017 הייתה עלייה של 150% בניסיונות תקיפה שכיוונו לשרשרת האספקה. תקיפות אלו מתבצעות לרוב דרך בקשות תמימות ל"עדכון תוכנה".

מולטי-שאטל אוטומטי: הרבה יותר מטכנולוגיית אחסון

אפלטון טען כי "הצורך הוא אבי ההמצאה" ולמרות שהציטוט המפורסם הוא מלפני למעלה מ-2,300 שנים, נדמה כי היום הוא רלוונטי מתמיד.עולם שרשרת האספקה מתמודד בשנים האחרונות עם שינויים מרחיקי לכת; גידול בלתי פוסק בסחר בינלאומי וסחר מקוון תוך דרישה לקיצור זמני אספקה, הפחתת עלויות אחסון ושילוח ושיפור איכות השירות. אם אתגרים אלה הולידו את הצורך במציאת פתרונות יעילים, מהירים ומדידים – צורך זה הוא אבי ההמצאה של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים.

7 פיצ'רים לניהול זמן אפקטיבי בהזמנות ומשלוחים

כל מי שעוסק בעולם שרשרת האספקה מכיר את הרוטינה היומית הבאה – עשרות מיילים עם מסמכים על הזמנות רכש, שחרור ממכס וניהול מלאים מצטברים בתיבת הדואר הנכנס. חלקם לטיפול עתידי, חלקם רק לתיוק והשאר בכלל לא רלוונטיים אליך. בקיצור? שעתיים-שלוש ביום הלכו לאיבוד. אז כיצד פלטפורמת Fritz Control תבנה לך סדר יום ותראה רק את הסגמנטים שדורשים התערבות?

פנוי לקחת מכולה באלנבי?

אפליקציות וממשקים טכנולוגים שמעודדים כלכלה שיתופית שינו מקצה לקצה את המודל העסקי של לא מעט עסקים. אפליקציות כמו Uber ו-Gett תרמו לכך שנפסיק לשמוע במכשיר הקשר את תחנת המוניות שלאט לאט נעלמות מהמפה, airbnb גרמה למלונות לשקשק ולפעול נגדה ואפליקציית הזמנת אוכל כמו Wolt קיצרה משמעותית את זמני ההמתנה. הרעיון פשוט ומוכר, נותן השירות נרשם בממשק ומקבל הזמנות לפי הזמינות שלו דרך חברה שמספקת לעסקים שונים third party logistics. כלומר, אתה תטפל בליבת העסק ואנחנו נדאג להזמנות, לכוח האדם, לסליקת התשלום ושירות הלקוחות.

עולם אנלוגי = עולם הולך ונעלם

אחד האתגרים הכי גדולים בהליך הדיגיטציה הוא לעשות אינטגרציה לדרכי העבודה של העולם הישן. מסמכים מודפסים ולא מקוונים, הזמנות טלפוניות ובירוקרטיה מסורבלת שהשתרשת בתרבות הארגונית. הקושי הזה מונע מחברות רבות להתחיל הליך, אפילו חלקי, של דיגיטציה בשרשרת האספקה – אך דחיית הטעמת פלטפורמות דיגיטליות היא לא להישאר במקום, אלא לקחת כמה צעדים אחורה.

"בינה מלאכותית" במחסנים הלוגיסטיים

תעשיית הלוגיסטיקה מחפשת כל העת דרכים לשפר את פעילותה ולייעל תהליכים. טכנולוגיה אחת שהתגלתה כמשנה משחק בהקשר זה היא בינה מלאכותית (AI). היכולת של AI לנתח כמויות עצומות של נתונים, ללמוד מדפוסים ולקבל החלטות חכמות פתחה אפשרויות חדשות למהפכה בתעשיית הלוגיסטיקה, מה שהוביל ליעילות ודיוק גדולים יותר.