קבלו הצעת מחיר

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

או

אנו מודים לך על פנייתך. בקרוב נציג מטעמנו ישוב אליך עם הפרטים

פנוי לקחת מכולה באלנבי?

אפליקציות וממשקים טכנולוגים שמעודדים כלכלה שיתופית שינו מקצה לקצה את המודל העסקי של לא מעט עסקים. אפליקציות כמו Uber ו-Gett תרמו לכך שנפסיק לשמוע במכשיר הקשר את תחנת המוניות שלאט לאט נעלמות מהמפה, airbnb גרמה למלונות לשקשק ולפעול נגדה ואפליקציית הזמנת אוכל כמו Wolt קיצרה משמעותית את זמני ההמתנה. הרעיון פשוט ומוכר, נותן השירות נרשם בממשק ומקבל הזמנות לפי הזמינות שלו דרך חברה שמספקת לעסקים שונים third party logistics. כלומר, אתה תטפל בליבת העסק ואנחנו נדאג להזמנות, לכוח האדם, לסליקת התשלום ושירות הלקוחות.
חברת הענק Uber לא הסתפקה רק "בשינוע" אנשים במוניות ורכבים שיתופיים וחטיבת הלוגיסטיקה שלה השיקה את Uber Freight  שבו חברות תובלה מקומיות ונהגים פרטיים יוכלו לשנע משלוחים ע"פ דרישה. במהלך 2019 נעשה פיילוט בהולנד שהוגדר ע"י החברה כמוצלח במיוחד והוא צפוי להתרחב למדינות נוספות באירופה. בעזרת כמה נתונים אפשר לנסות ולשער מדוע הפיילוט הזה יוביל מהפכה של ממש ובעוד 5-10 שנים כבר לא נזכור מדוע חברות קטנות עד בינוניות החזיקו בכלל בצי משאיות ורכבי משלוחים. 400 מיליארד דולר בשנה! זה שווי שוק התובלה היבשתית באירופה. גדול, אך לא יעיל!חברות תובלה קטנות-בינוניות מהוות למעלה מ-80% מנפח השוק. עסקים קטנים ובינוניים מתקשים לגייס נהגים. בגרמניה למשל, 40% מהנהגים צפויים לפרוש ב-10 השנים הקרובות, מה שיוביל למחסור של 150,000 נהגים! 21% מהנסיעות שהנהגים עושים הן ללא מטען! חוסר יעילות משמעותי. לכן, נהג שהגיע לברלין מאמסטרדם כדי להוביל מכולה יכול לקבל שם קריאה מחברה אחרת ולשנע אותה לפריז כי הוא לא מחויב למסלולי ושעות המעסיקה הישירה שלו. UBER כבר חברה ליותר מ-35,000 חברות תובלה ו-400,000 נהגים והמספרים עוד צפויים לגדול, כך שהשירות יהיה זמין ומהיר. חברות תובלה קטנות-בינוניות מהוות למעלה מ-80% מנפח השוק. עסקים קטנים ובינוניים מתקשים לגייס נהגים. בגרמניה למשל, 40% מהנהגים צפויים לפרוש ב-10 השנים הקרובות, מה שיוביל למחסור של 150,000 נהגים! 21% מהנסיעות שהנהגים עושים הן ללא מטען! חוסר יעילות משמעותי. לכן, נהג שהגיע לברלין מאמסטרדם כדי להוביל מכולה יכול לקבל שם קריאה מחברה אחרת ולשנע אותה לפריז כי הוא לא מחויב למסלולי ושעות המעסיקה הישירה שלו. UBER כבר חברה ליותר מ-35,000 חברות תובלה ו-400,000 נהגים והמספרים עוד צפויים לגדול, כך שהשירות יהיה זמין ומהיר.   בשורה התחתונה, השיטה של uber יכולה להוות פתרון כי הרבה אנשים, ומהדור הנוכחי בפרט,  מעדיפים לעבוד בשעות, בזמן ובמקום שלהם – אופציה שהממשקים השיתופיים מאפשרת. חברות יוכלו להרוויח מכך שהן משלמות רק בזמן שימוש , להוריד מנפח הפעילות בתקופות חלשות ולהגביר את קצב המשלוחים בתקופות חזקות ללא תלות בפרסונל האישי של החברה. הפתרון מייתר את הצורך לאתר, להכשיר ולשמר כוח אדם. נקודה למחשבה! אולי זה הזמן להוציא רישיון למשאית, לעבור לאירופה ולהתחיל במסע ממדינה למדינה שמאפשר להרוויח כסף בזמן שאתם בתנועה…

כתבות נוספות באותו נושא

פפ גווארדיולה המאמן של עולם שרשרת האספקה

עם כמעט 30 תארים ב-12 שנות אימון ואחוזי הצלחה של למעלה מ-70%, קשה להתווכח שפפ גווארדיולה הוא המאמן הכי גדול בדורנו ובין הגדולים בכל הזמנים. ברור שלא מדובר רק בכישרון ומזל, אלא בשיטה יסודית שהוא מנחיל בכל מועדון שהוא מגיע אליו. איך זה קשור לשרשרת האספקה? אמ;לק? שיטה שמאפשרת להגיע לרמת אמינות מלאי לאזור ה-100%!

12 סיבות מדוע כדאי לכם לעבוד עם פריץ לוגיסטיקה ושילוח בע"מ

בסביבה העסקית הגלובלית המהירה של היום, שותף אמין ויעיל בשרשרת האספקה הוא חיוני להצלחת הפעילות שלך.

מעבר מהוצאות קבועות למשתנות בעת משבר

יבואן פארמה עימו שוחחתי השבוע אמר לי: "בעידן הקורונה, מי שמספיק חכם לעבור מעלויות קבועות למשתנות זוכה". האמת, הוא צודק. מגפת הקורנה יצרה חוסר ודאות בשוק הבינלאומי ובוודאי בשוק הישראלי. "קח לדוגמה את הענף שלי", הסביר בן שיחי, "עסקים שפעם התגלגלו והסתדרו לא רע, התחילו פתאום, עם פרוץ משבר הקורונה, להרגיש לחץ תזרימי. פתאום יש איחור בתשלומים, פתאום משלוחים נתקעים, אבל ההוצאות – מה לעשות, ממשיכות לדפוק".

מלחמת הסחר ואבטחת סייבר – מה חשוב לקחת בחשבון בשרשרת האספקה?

התערבות של הממשל הפדרלי בכלכלה האמריקאית ופגיעה בסחר החופשי הוא לא דבר שקורה כל יום. עם זאת, במאי 2021 בצעד חסר תקדים חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי המאפשר לממשל הפדראלי להתערב ולמנוע מחברות אמריקניות לקנות ציוד תקשורת מחברות זרות אשר הוגדר כ "מהווה סיכון לביטחון הלאומי".

טכנולוגיית Blockchain יוצרת מהפכה בשרשרת האספקה

אם נראה לכם מוזר כי בעידן הדיגיטלי שחרור והקניית בעלות של סחורה (עדיין) צריכה להתבצע כנגד שטר פיסי, אתם צודקים! החדשות הטובות? בקרוב יהיה פשוט להסיר מחסומים ביורוקרטיים גם בעולם שרשרת האספקה.

טכנולוגיה המאפשרת שקיפות בשרשרת האספקה

תהליך שרשרת אספקה מכיל בתוכו חוליות רבות הבעיה הכי גדולה היא שבכל אחת מהן יש את החוליה החלשה. כמובן שלכל חוליה יש את האתגרים שלה, אך נושא השקיפות והמעקב בזמן אמת הוא כנראה הבעיה המשותפת לכולם. תחשבו לרגע כמה מציק ובלתי נסבל אם חבר לעבודה או תוכנה היו שואלים אתכם כל שנייה "זה הגיע? זה הגיע?" כדי להתעדכן בזמן אמת, אבל אם יש בוטים שמדברים בינם לבין עצמם, אז למה לא בעצם שישאלו כל שנייה ויתעדכנו אוטומטית?

פריסת רשתות G5 והשפעתן על שרשרת האספקה

באפריל 2019 קוריאה השיקה את רשת ה-5G המלאה הראשונה בעולם והקדימה את חברת Verizon האמריקאית. ע"פ סגן הנשיא של תאגיד אריקסון, רשת 5G תהיה עד 2024 בפריסה של 40% על פני כדור הארץ ותשרת 1.5 מיליארד אנשים. הדור הבא של רשתות התקשורת הסלולאריות תהיה מהירה פי 20 מהנוכחית ועם טכנולוגיות כיווץ המידע נגיע למהירויות העברת מידע שלא חלמנו עליהן.

המרלו"ג האוטומטי של רמי לוי: האם מדובר במודל שותפות שישנה את תחום הקמעונאות?

בקרב כל מי שמבין עניין, ההודעה כי רמי לוי מקים מרכז לוגיסטי אוטומטי בלב תל-אביב (מגדל שלום) בשיתוף חברת הסטרטאפ פאבריק לא הפתיעה אף אחד. מהרגע שפתח את חנות הענק הראשונה שלו בתלפיות בשנת 1992, דרך ההנפקה בבורסה של שיווק השקמה בשנת 2007 ועד הנקודה הנוכחית, הגדילה של העסק שלו היא אקספוננציאלית. מאז ומתמיד, האסטרטגיה העסקית של רמי לוי נשענה על העיקרון של מחיר זול לצרכן ע"י הורדת פערי התיווך וכעת הוא לא רק מבטיח מחירים זולים, אלא גם שירות מהיר (התחייבות לשעתיים) עד דלת הצרכן. כאן נכנסת לתמונה חברת פאבריק (לשעבר CommonSense Robotics) שמטרתה להקים ולתפעל מרכזים לוגיסטיים במרכזי ערים בתמחור שיקבע לפי כמות הפריטים וההזמנות.

הגנת סייבר על שרשרת האספקה

בראיון שנערך עם סטיוארט מאדניק, מומחה לאבטחת מידע מ MIT, מאדניק ציין שרוב החברות מתייחסות להגנת סייבר בשרשרת האספקה כדבר שאמור אך ורק למנוע חדירת גורמים עוינים למערכות שלהם, הבעיה בתפיסה זו היא שהיא לא לוקחת בחשבון את הנזקים שעלולים לקרות דרך גורמים בעלי הרשאת כניסה למערכת- בין אם במזיד ובין אם לא.

הגלובליזציה מציפה אתגרים וסיכונים לשרשרת האספקה

לפעמים נדמה שגלובליזציה הפכה בקרב חברות למילה נרדפת לבוננזה. מבחר הספקים והיכולת לעשות בנצ'מרק היא אינסופית, אפשר לקנות בזול ולמכור (כמעט) לכל מקום בעולם. בוננזה! אבל…הגלובליזציה הציבה אינספור אתגרים וסיכונים חדשים לחברות.

כש"סבון" נאלצה לפנות מוצרים מ-36 סניפים

ניהול מלאי ואחסון הן משימות מאתגרות לעסק, בוודאי בעתות משבר. זה מחייב תיאומים רבים, לקיחת סיכונים, השקעות כספיות ניכרות והרבה כוח אדם. בקיצור כאב ראש לא קטן. לא אחת נראה שכל ניסיון פנימי לייעל את התהליכים הללו נועד לכישלון. מה לעשות, לא כולנו מומחי לוגיסטיקה.

אתגרי הלוגיסטיקה בעולם האיקומרס

בעלי חנויות איקומרס ויבואנים מכירים היטב את האתגרים של קרנבל מכירות סוף השנה, במיוחד בכל הקשור ללוגיסטיקה, שילוח, ניהול מלאי ובירוקרטיה. זה מתחיל עוד בשלב הראשון של ייבוא המוצרים, ממשיך בקשיי השילוח והאיחורים הפוגעים בחוויית השירות. מסתבר שהפתרון הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים, הנה הוא כאן לפניכם.

אילון מאסק מחבר אותך לסמארטפון!

אילון מאסק, מי שכבר זכה לכינוי 'דונלד טראמפ' של הטכנולוגיה לא עוצר בפיתוח וייצור של מכוניות חשמליות ואנרגיה נקיה. ב-16 ליולי 2019 חברת נוירלינק (Neuralink) שנוסדה ב-2017 ומאז מאסק השקיע בה 100 מיליון דולר, הודיעה על הרעיון הכי הזוי, מפחיד ומרתק שאפשר לחשוב עליו, לחבר למוח צ'יפ עם אלפי אלקטרודות באמצעות ניתוח פולשני שיבוצע ע"י רובוט. החברה כבר ביצעה 20 ניסויים על בעלי חיים ו-87% מהניסויים הוגדרו כמוצלחים.

D3 שילוח מודלים וחלקי חילוף כשיש מדפסת

ריי שומע קול מסתורי בשדה שאומר "אם תבנה אותו, הוא יבוא". הוא לא מבין מה הקול רוצה ממנו והסביבה מתחילה לפקפק בשפיותו עד שהוא מבין כי ייעודו בחיים הוא לבנות מגרש בייסבול. כיצד הסצנה המפורסמת משדה החלומות קשורה למדפסות תלת-מימד ולעולם השילוח? נזקק את מהפכת תלת המימד למשפט אחד – 'מה שתוכל לתכנן, תוכל להדפיס'.

7 עובדות שצריכות להדליק לכם נורה אדומה על אבטחת מידע בשרשרת האספקה

חברת אבטחת המידע הגדולה Symantec מדווחת על עלייה בניסיונות חדירה בשרשרת האספקה על מנת להגיע לחברות היעד של התוקפים. בין שנת 2016 לשנת 2017 הייתה עלייה של 150% בניסיונות תקיפה שכיוונו לשרשרת האספקה. תקיפות אלו מתבצעות לרוב דרך בקשות תמימות ל"עדכון תוכנה".

מולטי-שאטל אוטומטי: הרבה יותר מטכנולוגיית אחסון

אפלטון טען כי "הצורך הוא אבי ההמצאה" ולמרות שהציטוט המפורסם הוא מלפני למעלה מ-2,300 שנים, נדמה כי היום הוא רלוונטי מתמיד.עולם שרשרת האספקה מתמודד בשנים האחרונות עם שינויים מרחיקי לכת; גידול בלתי פוסק בסחר בינלאומי וסחר מקוון תוך דרישה לקיצור זמני אספקה, הפחתת עלויות אחסון ושילוח ושיפור איכות השירות. אם אתגרים אלה הולידו את הצורך במציאת פתרונות יעילים, מהירים ומדידים – צורך זה הוא אבי ההמצאה של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים.

7 פיצ'רים לניהול זמן אפקטיבי בהזמנות ומשלוחים

כל מי שעוסק בעולם שרשרת האספקה מכיר את הרוטינה היומית הבאה – עשרות מיילים עם מסמכים על הזמנות רכש, שחרור ממכס וניהול מלאים מצטברים בתיבת הדואר הנכנס. חלקם לטיפול עתידי, חלקם רק לתיוק והשאר בכלל לא רלוונטיים אליך. בקיצור? שעתיים-שלוש ביום הלכו לאיבוד. אז כיצד פלטפורמת Fritz Control תבנה לך סדר יום ותראה רק את הסגמנטים שדורשים התערבות?

עולם אנלוגי = עולם הולך ונעלם

אחד האתגרים הכי גדולים בהליך הדיגיטציה הוא לעשות אינטגרציה לדרכי העבודה של העולם הישן. מסמכים מודפסים ולא מקוונים, הזמנות טלפוניות ובירוקרטיה מסורבלת שהשתרשת בתרבות הארגונית. הקושי הזה מונע מחברות רבות להתחיל הליך, אפילו חלקי, של דיגיטציה בשרשרת האספקה – אך דחיית הטעמת פלטפורמות דיגיטליות היא לא להישאר במקום, אלא לקחת כמה צעדים אחורה.

"בינה מלאכותית" במחסנים הלוגיסטיים

תעשיית הלוגיסטיקה מחפשת כל העת דרכים לשפר את פעילותה ולייעל תהליכים. טכנולוגיה אחת שהתגלתה כמשנה משחק בהקשר זה היא בינה מלאכותית (AI). היכולת של AI לנתח כמויות עצומות של נתונים, ללמוד מדפוסים ולקבל החלטות חכמות פתחה אפשרויות חדשות למהפכה בתעשיית הלוגיסטיקה, מה שהוביל ליעילות ודיוק גדולים יותר.