פנוי לקחת מכולה באלנבי?
חברת הענק Uber לא הסתפקה רק "בשינוע" אנשים במוניות ורכבים שיתופיים וחטיבת הלוגיסטיקה שלה השיקה את Uber Freight שבו חברות תובלה מקומיות ונהגים פרטיים יוכלו לשנע משלוחים ע"פ דרישה. במהלך 2019 נעשה פיילוט בהולנד שהוגדר ע"י החברה כמוצלח במיוחד והוא צפוי להתרחב למדינות נוספות באירופה. בעזרת כמה נתונים אפשר לנסות ולשער מדוע הפיילוט הזה יוביל מהפכה של ממש ובעוד 5-10 שנים כבר לא נזכור מדוע חברות קטנות עד בינוניות החזיקו בכלל בצי משאיות ורכבי משלוחים. 400 מיליארד דולר בשנה! זה שווי שוק התובלה היבשתית באירופה. גדול, אך לא יעיל!חברות תובלה קטנות-בינוניות מהוות למעלה מ-80% מנפח השוק.
עסקים קטנים ובינוניים מתקשים לגייס נהגים. בגרמניה למשל, 40% מהנהגים צפויים לפרוש ב-10 השנים הקרובות, מה שיוביל למחסור של 150,000 נהגים!
21% מהנסיעות שהנהגים עושים הן ללא מטען! חוסר יעילות משמעותי. לכן, נהג שהגיע לברלין מאמסטרדם כדי להוביל מכולה יכול לקבל שם קריאה מחברה אחרת ולשנע אותה לפריז כי הוא לא מחויב למסלולי ושעות המעסיקה הישירה שלו.
UBER כבר חברה ליותר מ-35,000 חברות תובלה ו-400,000 נהגים והמספרים עוד צפויים לגדול, כך שהשירות יהיה זמין ומהיר.