קבלו הצעת מחיר

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

או

אנו מודים לך על פנייתך. בקרוב נציג מטעמנו ישוב אליך עם הפרטים

שילוח בעידן ה־AI

מהפכת הבינה המלאכותית מציתה את הדמיון של עולם הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי. האפשרויות, שטכנולוגיית ה־AI צופנות בחובה, הן כמעט אינסופיות, ומסתמנות כרלוונטיות לאורך כל שרשרת האספקה. כחלק ממגמה מרגשת זו, חברת Fritz, בשיתוף פעולה עם חברת ׳מלם קלאוד׳, מובילה מהלך פורץ דרך בתחום. המהלך כולל פיתוח מודל AI, שמהווה חלק ממערכת ML) Machine Learning) בלעדית, שבזכותה תוכל Fritz לייעץ ללקוחותיה על המסלול הנכון, המדויק והמשתלם ביותר עבורם, ביעילות חסרת תקדים!

תחום הבינה המלאכותית נמצא בתהליך פיתוח מואץ וכולנו מגלים בימים אלה רק את "קצה הקרחון" בתחום. הדרכים לרתימת עוצמת ה־AI למענה על צורכי תחום הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה הן רבות ומגוונות –    

ניהול מלאי חכם: מערכות AI יכולות לעקוב אחר מלאי בזמן אמת, לזהות סטיות וליזום הזמנות באופן אוטומטי, תוך הבטחת רמות מלאי אופטימליות ומניעת מחסור או עודף.

ניהול סיכונים: ניתוח נתוני שרשרת אספקה יכול לאפשר לאלגוריתמי AI לזהות סיכונים פוטנציאליים כמו משברים פוליטיים, אסונות טבעיים או שיבושים בשרשרת האספקה, מה שיוביל לתכנון גמישות וניהול סיכונים יעיל יותר.

אבטחת שרשרת האספקה: טכנולוגיות AI כמו זיהוי פנים, ניטור בזמן אמת וניתוח תמונות יכולות לשפר את אבטחת שרשרת האספקה, למנוע גניבות וזיופים ולהבטיח את שלמות המוצרים.

חיזוי ביקוש: ניתוח נתוני מכירות היסטוריים, מדיה חברתית ומגמות שוק יכולים לאפשר לאלגוריתמי AI לחזות את הביקוש למוצרים בצורה מדויקת יותר, מה שיוביל לניהול מלאי יעיל יותר, הפחתת בזבוז וזמינות מוצרים משופרת.

ייעול המכלה: טכנולוגיית AI מסוגלת לספק הדמיה תלת־ממדית של סידור המטענים במכולה באופן החסכוני ביותר, תוך התחשבות במגבלות גודל, משקל, מרכז כובד ועוד. גישה זו מאפשרת תכנון מדויק של טעינת המכולה, שיתרום לחיסכון בזמן, להפחתת נזקים ולשיפור הבטיחות.

ומעל כל אלה, אחד הצרכים המשמעותיים ביותר: ׳חיזוי מדויק של זמן הגעת השילוח׳. וזמן כידוע, זה כסף.

בחזית מגמה זו ניצבת חברת Fritz, המבצעת פרויקט ראשון מסוגו בתחום Predictive Analytics, בשיתוף חברת מלם קלאוד, המתבסס על טכנולוגיית ML. פרויקט זה יאפשר ללקוחות החברה לקבל ייעוץ חכם בבחירת ותכנון המסלול המיועד עבור משלוח, שמבוסס בלעדית על נתונים ושחף משיקולים אישיים ואינטואיציות. ייעוץ זה יציע פתרונות אופטימליים בעלי ערך מוסף לפעילותם, בתחום השילוח הבינלאומי.

במרכז הפרויקט, הנמצא בשלבי POC) Proof Of Concept), ניצב מודל Scoring חדשני, שפועל על גבי מערכת ML) Machine Learning) בסביבת AWS ונעזר בתבניות מידע וסטטיסטיקות שנאספו ב־Fritz לאורך 30 שנות פעילותה. המערכת מעבדת את כמות הדאטה האדירה הזאת ומטמיעה אותה באלגוריתם ה־ML, שמנתח את הנתונים על סמך פרמטרים רבים: חברת הספנות, הציון שלה בעמידה בזמנים (On Time Delivery), עלויות פיננסיות, עונתיות, משלוחים שיצאו לפועל ועוד. בתום עיבוד הנתונים, המודל מעניק את הדירוג לכל חברה, כדי שמומחי Fritz יוכלו לבחור או להציע ללקוח מהו המענה הנכון ביותר עבורו.

מודל זה מעניק ל־Fritz יתרון תחרותי ביכולת לדעת מראש מהן האפשרויות הנכונות ביותר ללקוחות החברה ומהו הפתרון האופטימלי עבורם. בנוסף, הודות לתכונות ה־ML, המערכת לומדת כל הזמן תוך כדי תנועה ו"מחדדת" את התחזית באופן רצוף ועקבי, ובכך תורמת למניעת עיכובים ללקוחותיה בעתיד.

אין ספק שהראשונים בתחום הלוגיסטיקה, שישכילו ליישם טכנולוגיות AI, יוכלו להוביל לשיפור משמעותי ביעילות, ובחסכון בעלויות, בשיפור שירות הלקוחות ובשביעות רצון גבוהה יותר. 

 

כתבות נוספות באותו נושא

Servitz מקבלת עדכון גרסה שלישי - פברואר 2024

מערכת ה-Servitz עומדת לרשות לקוחות Fritz בבלעדיות מוחלטת ומאפשרת ניהול חכם למערך הלוגיסטי תוך שקיפות מלאה, חסכון בזמן עבודה ועלויות. המערכת עוברת שדרוגים בתדירות גבוהה ובין היתר מציגה יכולות מתקדמות לטיפול יעיל בהזמנות, הקמה ותיעדוף משימות, מעקב זמן אמת אחר פעילות המלאי, דוחות לניתוח נתונים ועוד, הכל בלחיצת כפתור.

Servitz: לוגיסטיקה מתקדמת

בעולם העסקים המהיר, כדי להקדים את המתחרים נדרשים פתרונות חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות. Fritz, חברה שחושבת קדימה, זיהתה את הצורך הזה והקימה מחלקת דיגיטל ייעודית להנעת חדשנות ופיתוח דיגיטלי. אחד ההישגים המרשימים שלהם הוא הפיתוח של Servitz, אפליקציה ששינתה את השירות, הלוגיסטיקה, התפעול והמודיעין העסקי של החברה. מאמר זה בוחן את Servitz ואת יכולותיה המתקדמות המעצבות מחדש את כללי המשחק בענף.  

בינה מלאכותית כפתרון להתמודדות עם אתגרי שרשרת האספקה

ניהול שרשרת האספקה ממלא תפקיד מכריע בהצלחתם של עסקים בתעשיות שונות. בתקופה האחרונה המורכבויות והאתגרים המתעוררים בניהול שרשראות אספקה יוצרים מציאות חדשה אשר גורמת צורך בשינוי. אנו בפריץ לוגיסטיקה ושילוח מתחילים להתארגן לפתרונות ארוכי טווח ושימוש בבינה מלאכותית (AI) במטרה להתגבר על האתגרים והמציאות המשתנה.

"בינה מלאכותית" במחסנים הלוגיסטיים

תעשיית הלוגיסטיקה מחפשת כל העת דרכים לשפר את פעילותה ולייעל תהליכים. טכנולוגיה אחת שהתגלתה כמשנה משחק בהקשר זה היא בינה מלאכותית (AI). היכולת של AI לנתח כמויות עצומות של נתונים, ללמוד מדפוסים ולקבל החלטות חכמות פתחה אפשרויות חדשות למהפכה בתעשיית הלוגיסטיקה, מה שהוביל ליעילות ודיוק גדולים יותר.